CM Damiana dołączyło do kampanii UOKiK

Data publikacji: 16.12.2022
Czas czytania: 1 minuta
Centrum Medyczne Damiana odpowiedziało na prośbę Prezesa UOKiK i włączyło się w kampanię społeczną „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.
Stop oszustom

Konsumenci coraz częściej padają ofiarą cyberoszustów. Ich metody są coraz bardziej wyszukane i niemal każdego dnia przybierają nowe formy. Skuteczność przestępczych działań zwiększa wykorzystywanie emocji potencjalnych ofiar, ich trudnych czy też zwykłych, życiowych sytuacji.

Aby zwrócić uwagę społeczeństwa na ten problem, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zainicjował kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Ostrzega w niej przed groźbą utraty danych i środków finansowych oraz apeluje o wzmożoną ostrożność konsumentów.

Centrum Medyczne Damiana dołączyło się do tej ważnej inicjatywy i informuje na co, zwracać uwagę:

  1. Nigdy nie podawaj ani nie wysyłaj nikomu loginu i hasła do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej. Prawdziwy pracownik banku nie będzie cię o to pytać.
  2. Nigdy nie klikaj w linki przesłane SMS-em. Potwierdź ewentualne istnienie zaległości samodzielnie, kontaktując się np. z dostawcą gazu czy firmą kurierską.
  3. W przypadku telefonu od osoby przedstawiającej się jako pracownik banku, rozłącz się, samodzielnie znajdź numer infolinii i potwierdź, czy ktoś do ciebie dzwonił.
  4. Nigdy nie instaluj oprogramowania z przesłanych linków ani w trakcie rozmowy telefonicznej, dotyczącej twojego rachunku lub środków na nim zgromadzonych.

Szczegółowe informacje i porady znajdują się na stronie: https://uokik.gov.pl/stracisz_dane_stracisz_pieniadze.php

 

 

Data dodania 16.12.2022
Data ostatniej aktualizacji 19.12.2022