Damian Online

Serdecznie zachęcamy Państwa do korzystania z nowych możliwości systemu Damian Online:

Przejdź do Damian Online W celu skorzystania z pełnej wersji serwisu i posiadania dostępu do wszystkich powyższych funkcjonalności, niezbędne jest posiadanie karty pacjenta (nr MRN) oraz indywidualnego hasła dostępu do systemu, które należy odebrać osobiście w dowolnej placówce Centrum Medycznego Damiana.

Nowe rozwiązania systemu Damian Online to:

  • oszczędność czasu, dzięki możliwości korzystania z funkcjonalności Damian Online w  każdym miejscu, w którym jest dostęp do Internetu,
  • dostęp do historii leczenia 7 dni w tygodniu przez 24 h.

Poniżej otrzymacie Państwo ogólne informacje na temat:

Dostęp do systemu DAMIAN ONLINE

Aby otrzymać dostęp do systemu Damian online należy zgłosić się osobiście z dokumentem potwierdzającym tożsamość do recepcji dowolnego Centrum Medycznego Damiana. Osoba bezpośrednio Państwa obsługująca po zweryfikowaniu Państwa tożsamości oraz sprawdzeniu danych znajdujących się w systemie Centrum Medycznego Damiana przeprowadzi krótką procedurę rejestracji, po której otrzymacie Państwo regulamin korzystania z systemu Damian online oraz indywidualne hasło dostępu.

Pierwsze hasło logowania do systemu Damian online jest generowane automatycznie podczas wizyty w Centrum Medycznym Damiana. Składa się ono z 8 znaków. Podczas rejestracji recepcjonistka poprosi o wpisanie za pomocą specjalnej klawiatury czterech pierwszych cyfr hasła (znanych tylko Pacjentowi), a następnie o ich potwierdzenie. System automatycznie generuje pozostałe cztery znaki alfanumeryczne. Pierwsza część hasła będzie niewidoczna dla recepcjonistki, nie zostanie też wydrukowana na formularzu oraz w regulaminie.

Logowanie do systemu DAMIAN ONLINE

Z systemu Damian online mogą korzystać wszystkie osoby zarejestrowane w bazie Centrum Medycznego Damiana.

Aby zalogować się do systemu należy wprowadzić:

  • numer karty Centrum Medycznego Damiana (MRN),
  • pobrane w recepcji indywidualne hasło dostępu składające się z 8 znaków. 
  • unikalny kod autoryzacyjny wysłany w formie sms lub email (w przypadku uruchomienia weryfikacji dwuetapowej).

Dla zachowania bezpieczeństwa Państwa danych i ochrony dostępu do nich przez osoby niepowołane podczas pierwszego logowania system poprosi o zmianę nadanego podczas rejestracji indywidualnego hasła na nowe.

W celach bezpieczeństwa danych zalecamy zmianę hasła raz w miesiącu.

Należy pamiętać, że wizyta, a tym samym dokumentacja medyczna dotyczy osoby, której numer karty Pacjent podaje, dlatego bardzo ważne jest, aby zawsze był to numer osoby, dla której wizyta ma zostać umówiona (umawiając dziecko na wizytę należy podać numer karty dziecka i jego indywidualne hasło dostępu).

Po zalogowaniu się do systemu, w sytuacji kiedy, w bazie danych Centrum Medycznego Damiana brakuje numeru PESEL lub numeru PESEL matki (w przypadku dziecka) lub numeru paszportu (w przypadku obcokrajowców), system poprosi o ich uzupełnienie.
Jest to warunek konieczny, aby przejść do dalszej części aplikacji. Jeśli wymagane dane są kompletne, system automatycznie wyświetli stronę z danymi kontaktowymi – numerem telefonu oraz adresem e-mail. W tym miejscu można również zaznaczając odpowiednią opcję wyrazić zgodę na otrzymywanie przypomnień o wizytach przez e-mail lub SMS.

Wpisanie adresu e-mail jest obligatoryjne. Każdorazowo po umówieniu lub odwołaniu wizyty na podany adres wysyłane będą potwierdzenia o przeprowadzonej aktywności w systemie.
Nie ma możliwości umówienie wizyty bez uzupełniania adresu e-mail

Bezpieczeństwo danych pacjenta

W celu zapewnienia maksymalnej ochrony Państwa danych podczas korzystania z systemu Damian Online wdrożyliśmy szereg rozwiązań:

  • mechanizm szyfrowania informacji przy użyciu bezpiecznego 128 - bitowego protokołu SSL, wykorzystuje procedurę nadawania przez centralny system autoryzacji, unikalnych haseł uprawniających do korzystania z usługi Damian onLine;
  • indywidualne inicjalne hasło dostępu upoważniające do korzystania z systemu, nadawane jest podczas procesu rejestracji i składa się z części generowanej przez system oraz części hasła wprowadzanej aktywnie przez Pacjenta;
  • w dwuetapowym procesie uwierzytelnienia hasło podlega procedurze identyfikacji i potwierdzenia tożsamości osoby (autentykacja) oraz weryfikacji czy dana osoba posiada dostęp i uprawnienia do korzystania z systemu (autoryzacja);
  • w celu zminimalizowania ryzyka nieuprawnionego dostępu do poufnych danych pacjenta, przy pierwszym logowaniu system wymusza zmianę indywidualnego hasła, jednocześnie gwarantując możliwość zmiany hasła w dowolnym momencie.

Weryfikacja dwuetapowa

  • Dwuetapowa weryfikacja logowania to dodatkowe zabezpieczenie Twojego konta. Logując się do pełnej wersji aplikacji Damian OnLine, oprócz podania hasła zostaniesz poproszony o wprowadzenie unikalnego kodu, który wyślemy Ci SMS-em lub mailem. Unikalny kod wymagany również będzie w procesie zmiany numeru telefonu lub hasła.
  • Weryfikacja dwuetapowa nie jest obowiązkowa, w każdej chwili użytkownik może ją włączyć lub wyłączyć. Należy jednak pamiętać, że zapewnia ona najwyższy poziom bezpieczeństwa danych medycznych przechowywanych w Damian OnLine,
  • Aby włączyć dwuetapową weryfikacje należy po zalogowaniu się do Damian OnLine wybrać opcje „Mój Profil”. W sekcji „Bezpieczeństwo” znajduje się pole na wpisanie numeru telefonu lub opcjonalnie adresu email. Po wprowadzeniu danych użytkownik otrzyma sms lub email z unikalnym kodem, który wymaga wprowadzenia w serwisie.
  • Na ekranie wyświetli się komunikat o weryfikacji numeru telefonu użytkownika. Podczas następnego logowania do Damian OnLine, zmiany numeru telefonu lub hasła użytkownik poproszony zostanie o potwierdzenie tożsamości poprzez wprowadzenie unikalnego kodu.
  • Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia dwuetapowej weryfikacji. Po zalogowaniu się do Damian OnLine w sekcji „Bezpieczeństwo” przy numerze telefonu znajduje się opcja wyłącz. Po wybraniu tej opcji użytkownikowi zostanie wysłany kod sms, który wymaga wprowadzenia do serwisu.

Jak korzystać z systemu DAMIAN ONLINE?

Aby rozpocząć korzystanie z aplikacji należy wybrać odpowiednią zakładkę:

  • UMAWIANIE WIZYT, aby zarezerwować wizytę w dowolnym Centrum Medycznym Damiana,
  • ODWOŁYWANIE WIZYT, aby odwołać zaplanowaną wizytę,
  • MOJE DANE, aby zaktualizować swoje dane teleadresowe,
  • LEKI, aby przejrzeć leki przepisane przez lekarza,
  • WYNIKI BADAŃ, aby zobaczyć wynik wybranych badań laboratoryjnych i diagnostycznych,
  • MOJE SKIEROWANIA, aby przejrzeć wystawione skierowania oraz umówić się na część z nich,
  • PROFILE, aby połączyć profil innego użytkownika.
  • MOJE WIZYTY, aby odwołać lub zmienić termin zaplanowanej wizyty
  • DOKUMENTACJA MEDYCZNA, aby pobrać dokumentację medyczną

Umawianie wizyt

Umawiając wizytę należy wybrać:

  • miasto/region, w którym znajduje się Centrum Damiana,
  • rodzaj konsultacji jaką chcemy odbyć.

W przypadku kiedy danej specjalizacji nie ma na liście lub pojawią się wątpliwości, którą z nich wybrać, należy skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta.

Klikając na pola ze znakiem zapytania otrzymacie Państwo szczegółowe informację o polu, przy którym znak się znajduje.

Jeżeli w wybranym przez Państwa terminie lekarz nie przyjmuje, bądź wizyty zostały zarezerwowane przez innych Pacjentów, system automatycznie wyszukuje pierwszy możliwy termin wizyty i wyświetla go wraz z informacją na ekranie.

Po umówieniu wizyty otrzymacie Państwa zaproszenie na wizytę zawierające dane dotyczące umówionej wizyty. Informacje te można wydrukować. Jednocześnie na wcześniej podany adres e-mail otrzymacie Państwo potwierdzenie umówienia wizyty.

Moje dane

W tej części możemy zaktualizować swoje dane osobowe: adres, telefony kontaktowe, adres e-mail. Po zmianie danych należy kliknąć „zachowaj”, aby zapisać zmiany. Wszystkie zmienione dane zapisywane są w bazie danych CM Damiana.

Wyniki badań

W tej funkcjonalności są dostępne wyniki wybranych badań laboratoryjnych i obrazowych zamieszczonych w elektronicznej dokumentacji Pacjenta. Publikowane są badania, które zostały zlecone Pacjentom po 1 stycznia 2013 roku.

Przepisane leki

W tej zakładce otrzymacie Państwo informację o przepisanych przez lekarza lekach.

Moje skierowania

W części tej widoczne są skierowania wystawione podczas wizyt w Centrum Medycznym Damiana wraz z informacją o statusie (zrealizowane lub niezrealizowane). W przypadku skierowań ze statusem niezrealizowane mamy możliwość:

  • umówienia wizyty bezpośrednia w aplikacji,
  • w przypadku braku możliwości umówienia usługi online wyświetlany jest odpowiedni komunikat informujący

Profile

Damian OnLine umożliwia Państwu łączenie Profili – dzięki czemu możesz np. umawiać i odwoływać wizyty, przeglądać skierowania czy sprawdzać wyniki badań w imieniu osoby, której Profil został połączony z Twoim kontem.

  1. Aby korzystać z funkcji „Profile” w Damian OnLine Użytkownik musi wpisać numer karty Centrum Medycznego Damiana oraz indywidualne hasło do systemu osoby, której profilem chcę zarządzać.
  2. Użytkownik, którego profilem chcemy zarządzać musi posiadać adres email, w celu autoryzacji wykonania operacji połączenia profilu.
  3. Do dodawanego użytkownika wysyłany jest email z prośbą o akceptację na połączenie profilu w Damian OnLine.
  4. Po mailowej akceptacji, Pacjent wyrażający zgodę na połączenie profilu zostanie przeniesiony do Damian OnLine, gdzie po zalogowaniu na swój profil ostatecznie potwierdzi połączenie.

Dostęp do określonych funkcji systemu jest uzależniony od wieku połączonego Użytkownika.

Użytkownik w każdym momencie ma możliwość odpięcia swojego profilu od innego Użytkownika.

Dokumentacja medyczna

Tutaj użytkownik ma możliwość pobrania swojej dokumentacji medycznej.

Dokumentacja medyczna do której użytkownik ma dostęp, udostępniana jest za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Funkcjonalność podzielona jest na zakładki Konsultacje oraz Wyniki Badań.

Po zaznaczeniu wybranych dokumentów użytkownik klikając Pobierz pobiera dokumentację w formacie ZIP.

Użytkownik może pobrać dokumentację medyczną powstałą w wyniku wizyty w Centrum Medycznym Damiana, z wyłączeniem dokumentacji, w ramach której wyniki przekazywane są wyłącznie w formie papierowej.

Samodzielnie wydrukowana dokumentacja medyczna nie będzie poświadczona o zgodności z oryginałem.


Ważne informacje

  • Ze względów bezpieczeństwa, jeżeli po zalogowaniu do systemu przez 10 minut nie podejmiecie Państwa żadnych działań, nastąpi automatyczne wylogowanie z Damian Online.
  • Jeżeli podczas procedury logowania do systemu zostanie trzykrotnie wprowadzone błędne hasło, ze względów bezpieczeństwa zostanie ono zablokowane. Automatyczne odblokowanie konta nastąpi po upływie 15 minut. Wcześniejsze odblokowanie jest możliwe po skontaktowaniu się z Centrum Obsługi Klienta.
  • W przypadku chęci rezygnacji z usługi Damian Online prosimy o złożenie pisemnego wniosku na adres Centrum Obsługi Klienta  dak@damian.pl
  • W celu reaktywacji konta należy zgłosić się do recepcji dowolnego Centrum Medycznym Damiana wraz z dowodem tożsamości i ponownie poddać się procedurze rejestracji.
  • Regulamin dostępu do Damian OnLine PL/EN