Fizjoterapeuta – zdrowy kręgosłup

Niezależnie od płci czy wieku dolegliwości bólowe kręgosłupa są niczym plaga spadająca na współczesnego człowieka. Mogą być one wynikiem różnego rodzaju schorzeń dotykających narząd ruchu, jednak najczęściej wynikają z naszych zaniedbań i siedzącego trybu życia.

Dlatego warto nie zwlekać i zaaplikować sobie odpowiednią dawkę ruchu na co dzień. Bezpieczniej będzie zrobić to pod okiem doświadczonego fizjoterapeuty, ponieważ nie ilość a jakość ruchu liczy się najbardziej.

W trakcie konsultacji fizjoterapeutycznej „Zdrowy kręgosłup”

Otrzymasz:

  • indywidualnie poprowadzone ćwiczenia profilaktyczne – jeśli jeszcze nie odczuwasz dużych dolegliwości, ale już masz świadomość, że warto wcześniej przeciwdziałać, niż później leczyć,
  • indywidualnie poprowadzoną terapię – jeśli bóle kręgosłupa już uniemożliwiają Ci normalne funkcjonowanie.

Dowiesz się:

  • jaka powinna być Twoja prawidłowa postawa ciała w trakcie stania, chodzenia, siedzenia, czy innych aktywności dnia codziennego (podnoszenia, prasowania, gotowania, odkurzania itp.),
  • jak prawidłowo oddychać, żeby dotleniać pracujące mięśnie, a także zmniejszać poziom stresu, czy innych napięć nagromadzonych w ciele,
  • jak prawidłowo i bezpiecznie uprawiać rekreacyjnie różne formy ruchu.

Zajęcia te różnią się od proponowanych w fitness klubach, ponieważ są prowadzone indywidualnie przez fizjoterapeutę, co pozwala na skorzystanie z większego wachlarza możliwości terapeutycznych celowanych ściśle w Twoje potrzeby:

  • wykorzystanie elementów terapii manualnej, masażu głębokiego tkanek miękkich, kinesiotapingu,
  • wykorzystanie elementów jogi, pilates,
  • wykorzystanie ćwiczeń uelastyczniających zesztywniałe stawy, ćw. rozluźniających napięte grupy mięśniowe, ćw. wzmacniających osłabione mięśnie,
  • wykorzystanie ćwiczeń stabilizacyjnych (core muscles, czucie głębokie – propriocepcja),
  • wykorzystanie ćwiczeń z dużą piłką, małą miękką piłką softball, taśmą TheraBand, a także bez przyborów, abyś można było z łatwością powtórzyć je domu.

Początkowe bóle przeciążeniowe (dotyczące głównie mięśni czy więzadeł), szybko mogą postępować i rozszerzyć się na stawy i krążki międzykręgowe oraz rdzeń kręgowy wraz z nerwami obwodowymi. Jeśli nie podejmiesz żadnych działań, problem tylko będzie narastał. Niedługo potem będzie miał charakter przewlekły, wpędzając Cię we frustrację, bezradność czy spadek sił witalnych. Zajęcia „Zdrowy kręgosłup” zapobiegną/ zlikwidują bóle kręgosłupa, poprawią jego elastyczność (zakresy ruchów), wzmocnią głębokie mięśnie posturalne, przywrócą prawidłowe napięcie i długość mięśni nóg, ramion, grzbietu czy brzucha, co zaowocuje piękną i prawidłową sylwetką ciała. Ćwiczenia te zwiększą ukrwienie pracujących mięśni oraz dożywią poruszane stawy, co zapobiegnie późniejszym ewentualnym kontuzjom, czy urazom, a uwolnione endorfiny będą miały zbawienny wpływ na cały organizm.

Nie zwlekaj i już teraz zadbaj o kręgosłup, podporę swojego ciała.