Pobyt w szpitalu

Przyjęcie do Szpitala Damiana

Przyjęcie do Szpitala Damiana

Rejestracja pacjentów do Oddziału Zabiegowo Diagnostycznego oraz Oddziału Dziennego odbywa się w Izbie Przyjęć Centrum Medycznego Damiana przy ul. Wałbrzyskiej 46.

Przyszłe mamy, które zdecydowały się na poród w Szpitalu Damiana rejestrują się w Oddziale Położniczy w Al. Rzeczypospolitej 5 (budynek Szpitala Medicover).

Zachęcamy do zapoznania się z poniżej zamieszczonymi dokumentami:

W dniu zabiegu:

  • Zgłoś się na zabieg w terminie dokładnie określonym przez lekarza.
  • Przestrzegaj godziny ostatniego zalecanego przez lekarza posiłku i spożycia płynów.
  • Zabierz ze sobą:
    • Podpisaną umowę
    • Dokument tożsamości
    • Skierowanie do szpitala
    • Wyniki badań
    • Ankietę anestezjologiczną
    • Podpisaną zgodę na zabieg/operację oraz znieczulenie
    • Rzeczy osobiste niezbędne podczas pobytu na oddziale,tj. piżamę, szlafrok, przybory do higieny osobistej

Oddział Diagnostyczno-Zabiegowy i Oddział Dzienny

  • Warunkiem przyjęcia pacjenta do Szpitala Damiana jest odbycie wizyty kwalifikującej do zabiegu/operacji u mającego operować chirurga lub innego specjalisty w CMD.
  • Podczas wizyty kwalifikującej do zabiegu/operacji pacjent ustala z lekarzem prowadzącym termin przyjęcia oraz otrzymuje następujące dokumenty:
    • Wzór umowy cywilno-prawnej
    • Skierowanie do szpitala
    • Skierowanie na badania
    • Formularz zgody na zabieg/operację
    • Formularz zgody na znieczulenie
  • W Izbie Przyjęć pacjent umawia się na konsultację anestezjologiczną.
  • Jeżeli nie ma przeciwwskazań do zabiegu/operacji, lekarz anestezjolog informuje, jak przygotować się do zabiegu/operacji, wypełnia z pacjentem ankietę i potwierdza ostateczny termin wykonania zabiegu operacyjnego.
  • W dniu wyznaczonego zabiegu/operacji pacjent zgłasza się do Izby Przyjęć na godzinę przed planowanym zabiegiem/operacją wraz z następującymi dokumentami:
    • Podpisaną umową
    • Dokument tożsamości
    • Skierowaniem do szpitala
    • Wynikami badań, takimi jak : morfologia, jonogram, glukoza, APTT, PT, INR, fibrynogen, antygen HBS, P/ciała HCV, P/ciała HIV, grupa krwi, EKG, RTG klatki piersiowej oraz inne zalecone przez anestezjologa podczas wizyty anestezjologicznej
    • Ankietą wypełnioną podczas wizyty u anestezjologa
    • Podpisaną zgodą na zabieg/operację
    • Podpisaną zgodą na znieczulenie
  • Po dokonaniu rejestracji w punkcie interwencyjnym personel medyczny szpitala prowadzi pacjenta na oddział.
  • Na oddziałach szpitalnych pacjent zostaje przygotowany do zabiegu operacyjnego lub jest mu przedstawiany plan badań diagnostycznych.

Oddział Położniczy

  • W 35—36 tygodniu ciąży przyszła mama umawia się z położną na spotkanie konsultacyjne dotyczące porodu.
  • W sekretariacie medycznym oddziału założona zostaje dokumentacja ciężarnej. W tym dniu odbywają się również konsultacje z zespołem medycznym, który będzie towarzyszył jej podczas porodu, tj.:
    • Ginekologiem-położnikiem
    • Anestezjologiem
    • Pediatrą-neonatologiem
    • Pielęgniarką położną
  • Podczas wizyty ciężarna otrzymuje numery telefoniczne do położnej oraz lekarza prowadzącego, którzy czekają na wiadomość od niej 24 h na dobę.
  • Lekarz anestezjolog udziela przyszłej mamie informacji na temat możliwych metod znieczulenia na podstawie posiadanych wyników badań.
  • Jeżeli na podstawie wskazań lekarskich zaplanowane zostaje cesarskie cięcie, ciężarna otrzymuje informacje, jak należy się przygotować.
  • Zwracamy się z prośbą o przestrzeganie zasad przygotowania do zabiegu.

O czym należy pamiętać podczas pobytu w Szpitalu Damiana?

  • W każdej sali oraz w Sekretariacie Medycznym Oddziału dostępna jest Karta Praw i Obowiązków Pacjenta.
  • W Sekretariacie Medycznym Oddziału dostępny jest Regulamin Porządkowy.
  • Pacjent w każdym momencie pobytu na oddziale może otrzymać informacje o zakresie usług świadczonych przez CMD i cenach tych usług. Informacji udziela personel.
  • Pacjent ma prawo do uzyskania szczegółowych informacji na temat swojego stanu zdrowia oraz do wglądu w swoją dokumentację medyczną, a także do upoważnienia wyznaczonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną oraz pozyskiwania informacji o stanie zdrowia pacjenta.
  • Rodzina pacjenta może uczestniczyć samodzielnie lub/i pod nadzorem pielęgniarki oddziału w procesie pielęgnacji pacjenta. Zakres pielęgnacji ustalają lekarz i pielęgniarka.
  • Pacjent ma możliwość realizacji potrzeb religijnych.
  • Szpital zapewnia możliwość porozumiewania się z pacjentami obcojęzycznymi.
  • Pacjent przyjmujący leki niezwiązane z pobytem w szpitalu powinien zgłosić ten fakt lekarzowi prowadzącemu na oddziale. Leki przekazane powinny być lekarzowi. Pacjent otrzymuje leki za pośrednictwem pielęgniarki. Pacjent nie powinien samodzielnie przyjmować leków.
  • Każdy pokój wyposażony jest w elektroniczny system wzywania personelu medycznego, telefon, TV oraz radio. Słuchawki są dostępne na życzenie pacjenta.
  • We wszystkich miejscach w szpitalu dostępny jest internet bezprzewodowy. W celu uzyskania hasła dostępu pacjent powinien zgłosić chęć korzystania z internetu personelowi pielęgniarskiemu.
  • Przybory toaletowe i szlafrok dostępne są na życzenie pacjenta.
  • Na oddziale znajduje się sejf, w którym można zdeponować wartościowe przedmioty na czas pobytu w szpitalu.
  • Na czas nieobecności pacjenta na oddziale (z powodu zabiegu operacyjnego, porodu, zabiegów diagnostycznych) jego własność (np. protezy, szkła kontaktowe, szkła korekcyjne) są przechowywane:
    • w przypadku pokoju jednoosobowego w zamkniętym pokoju chorego – klucz jest przechowywany u przełożonej pielęgniarek lub u wyznaczonej pielęgniarki,
    • w przypadku pokoju dwuosobowego – u przełożonej pielęgniarek lub innej wyznaczonej pielęgniarki.
  • O każdej porze dnia i nocy za pośrednictwem personelu medycznego pacjent może otrzymać kawę, herbatę lub wodę mineralną.
  • Przed opuszczeniem Szpitala zachęcamy do wypełnienia Ankiety Satysfakcji Pacjenta dostępnej w salach pacjentów lub  Sekretariacie Medycznym Oddziału szpitala.
  • W szpitalu dostępne są lodówki, w których można przechowywać pożywienie o krótkim terminie ważności.
  • W Centrum Medycznym Damiana funkcjonuje Komitet ds. Etyki umożliwiający pacjentom zgłaszanie problmów natury etycznej. Kontakt z Komitetem ds. Etyki odbywa się za pośrednictwem personelu szpitala.

Ważne informacje

  • Urządzenie przyzywowe zawsze należy nosić przy sobie.
  • W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów prosimy o powiadomienie personelu medycznego bezpośrednio odpowiedzialnego za opiekę nad Państwem.

Harmonogram dnia w szpitalu

  • Obchody lekarskie odbywają się codziennie rano i wieczorem w godzinach 9.00—10.00 oraz 19.00—20.00.
  • Pokoje sprzątane są codziennie w godzinach 6.00—8.00.
  • Na indywidualne życzenie pacjenta możliwe jest sprzątnięcie pokoju w innym terminie.
  • Posiłki podawane są w następujących godzinach:
    • Śniadanie 8.00—8.30
    • Drugie śniadanie 10.00—10.30
    • Obiad 13.00—13.30
    • Podwieczorek 15.00—15.30
    • Kolacja 18.00—18.30
  • Istnieje możliwość doboru diety oraz wyboru menu (po wcześniejszym zgłoszeniu personelowi), o ile nie występują przeciwwskazania medyczne.
  • Odwiedziny odbywają się w godzinach od 8.00 do 22.00 zgodnie z regulaminem odwiedzin dostępnym w szpitalu.

Wypis ze szpitala

Wypis to dokument medyczny poświadczający przebieg hospitalizacji.
Zawiera:

  • opis stanu pacjenta w momencie przyjęcia do szpitala
  • Rozpoznanie i zastosowanie leczenia
  • Opis stanu pacjenta w chwili wypisu ze szpitala
  • Zalecenia medyczne i dietetyczne do dalszego stosowania
    • Decyzję o wypisaniu pacjenta ze szpitala podejmuje lekarz
    • Pacjent nie ma możliwości pozostawania w szpitalu przy braku wskazań medycznych
    • Pacjent ma prawo do żądania wypisania ze szpitala w każdym momencie. W sytuacji takiej lekarz udziela informacji o przewidywanych konsekwencjach przerwania leczenia przed zakończeniem hospitalizacji
    • Pacjent wypisywany ze szpitala powinien spakować swoje rzeczy
    • Dla bezpieczeństwa zaleca się przy wypisie ze szpitala, aby pacjentowi towarzyszyła osoba bliska

Zadaj Pytanie

Poniższy formularz kontaktowy nie służy do udzielania porad medycznych.

* pola wymagane

Centrum Medyczne Damiana Warszawa

Szukaj

Kontakt

Centrum Medyczne Damiana
Holding Sp. z o.o.

ul. Wałbrzyska 46
02-739 Warszawa

tel.: (22) 566 22 22
fax (22) 566 22 00
e-mail: info@damian.pl

Biuro Zarządu
Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje o aktualnych promocjach, wpisz swój adres e-mail:

Facebook CMDYouTube

Copyright © Centrum Medyczne Damiana 2017

 
   
Umów wizytę Znajdź lekarza Zadaj pytanie