Program terapii bezsenności

 Program terapii bezsenności

Od jakiegoś czasu masz problemy ze snem? Nie możesz zasnąć, wybudzasz się w nocy lub wcześnie nad ranem? Twój czas snu jest niewystarczający? Czujesz się senny w ciągu dnia? Chciałbyś poprawić jakość swojego snu bez konieczności korzystania z leków nasennych?

Jeśli na jedno z pytań odpowiedziałeś twierdząco – program terapii bezsenności jest właśnie dla Ciebie!

Czy wiesz, że aż 30% osób dorosłych ma problemy ze snem, a na przewlekłą bezsenność cierpi 10% społeczeństwa w Polsce? Jedni nie mogą zasnąć, inni często się wybudzają, a tym samym nie mogą efektywnie odpocząć.

Optymalnie sen dorosłej osoby powinien trwać 7-8 godzin (zarówno zbyt krótki, ale także za długi sen negatywnie wpływa na zdrowie). Jednak codzienne obowiązki, praca, zakupy, a nawet przyjemności w postaci spotkań ze znajomymi czy trening, zajmują czas, którego potem brakuje na sen. Drugim problemem jest to, że czasem nawet jeśli spędzamy w łóżku odpowiednią liczbę godzin, okazuje się, że nasz sen nie jest wysokojakościowy, np. w sytuacji gdy ktoś notorycznie zasypia dopiero po godzinie czy dwóch od położenia się w łóżku albo bardzo często wybudza się w nocy.

Bezsenność jest najczęściej występującym zaburzeniem snu, skutkującym nie tylko jego pogorszeniem w nocy, ale również słabszym funkcjonowaniem w ciągu dnia oraz osłabieniem systemu immunologicznego i większym ryzykiem różnych chorób takich jak: nadciśnienie tętnicze, cukrzyca czy otyłość. Dlatego jeśli cierpimy na kłopoty ze snem, powinniśmy jak najszybciej je rozwiązać, korzystając z pomocy wykwalifikowanych specjalistów. Zdrowy sen nie tylko poprawia nasze samopoczucie czy zwiększa naszą odporność na sytuacje stresowe, a również m.in. zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, które od wielu lat znajdują się na pierwszym miejscu przyczyn zgonu w Polsce. 

Wśród sprawdzonych metod leczenia bezsenności, poza oddziaływaniem farmakologicznym jest również terapia poznawczo – behawioralna (CBT-I), której skuteczność sięga od 70% do 80%.

Program terapii bezsenności łączy:

  • techniki behawioralne, które polegają na wprowadzeniu oczekiwanych zachowań i zdrowych nawyków, wpływających na znaczną poprawę jakości snu i samopoczucia,
  • techniki poznawcze, które skupiają się na pracy z myślami, utrudniającymi prawidłowy sen.

Terapia bezsenności prowadzona jest za pomocą aplikacji opracowanej przez wybitnych ekspertów z zakresu medycyny snu - dr n. med. Małgorzatę Fornal-Pawłowską oraz dr n. med. Michała Skalskiego. Dzięki zawartym w niej wykładom i ćwiczeniom Pacjent poznaje techniki, które terapeuci na co dzień stosują w swojej pracy. Dzięki temu możliwe jest wprowadzenie codziennych dobrych nawyków, ale przede wszystkim stosowanie się do zasad higieny snu oraz nauka radzenia sobie z myślami, które nie pozwalają zasnąć.

Terapia bezsenności zalecana jest jako pierwszoplanowa metoda przy pracy nad poprawą snu.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Co zawiera program terapii bezsenności?

  • 2-miesięczny dostęp do platformy „Terapia bezsenności”
  • 6 cotygodniowych sesji z obszernymi materiałami edukacyjnymi
  • dziennik snu
  • cotygodniową analizę danych dotyczących snu
  • filmy edukacyjne
  • ćwiczenia domowe
  • raporty statystyk snu
  • zindywidualizowane cotygodniowe zalecenia

Dlaczego warto?

Osoby które stosowały zalecenia programu terapii bezsenności wykazywały:

  • 51% krótszy czas zasypiania,
  • 66% mniej nocnych przebudzeń,
  • 70% rzadsze stosowanie leków nasennych.

Jak to działa?

  1. Zakup dostęp do platformy TUTAJ.
  2. W ciągu 24 godzin od zakupu, otrzymasz smsem kod alfanumeryczny.
  3. Wejdź na stronę: https://zdrowysen.damian.pl/
  4. Wypełnij krótką ankietę dotyczącą problemów ze snem i dowiedz się, jak może Ci pomóc aplikacja.
  5. Załóż konto dostępowe do platformy i wpisz otrzymany kod.
  6. Otrzymasz dostęp do 6 cotygodniowych SESJI, podczas których krok po kroku omówimy techniki poznawczo-behawioralnej terapii bezsenności.
  7. Wykonuj interaktywne ćwiczenia dotyczące snu, samopoczucia oraz myśli związanych ze snem.
  8. Wypracuj optymalne pory snu, zmiany w przyzwyczajeniach oraz naucz się radzić z myślami, które nie dają spać.
  9. Śledź postępy - przejrzyste wykresy i podsumowania umożliwią śledzenie efektów stosowanych metod oraz ich wpływu na sen.
KUP ONLINE

 

Jeśli chciałbyś poradzić sobie z problemem zaburzeń snu holistycznie i skutecznie, zapraszamy również do naszego Centrum Dobrego Snu na konsultacje do specjalistów zajmujących się tematem bezsenności – psychologów, psychoterapeutów, psychiatrów, a także neurologów, pulmonologów i internistów.

Regulamin korzystania z aplikacji terapiabezsenności.pl